So He did

30 december 2019 - Maastricht, Nederland

Hallo lieve vriendjes en familie,

via deze weg willen wij jullie op de hoogte houden over onze reis in Pennsylvania. Wij zullen hier onze ervaringen, belevingen, nieuwe updates met jullie delen.

Maar eerst willen wij jullie meenemen in onze reis

ernaar toe,  hoe alles in werking is gegaan en de reden waarom wij deze reis maken.

In mei 2017 ontvingen wij een profetie per brief waarin werd geschreven dat wij zullen gaan emigreren naar Amerika, Pennsylvania. Dat wij daar een groot huis zouden hebben met groot landschap. Het huis werd als wit omschreven met bogen erin. De reden waarom zal zijn omdat wij meer mensen het evangelie willen vertellen en een eigen kerk zullen oprichten.
Klinkt allemaal leuk en aardig maar wat moet je ermee dachten wij op dat moment? Amerika....das 1 ding... leuk oke...maar Pennsylvania???!! Zei je nou Miami, daar hadden we wat meer mee. Verhuizen naar de States heeft altijd wel een beetje in ons geleefd, maar is door alles een beetje op de achtergrond gaan leven. Op dit moment wisten we ook beiden niet zo goed wat ermee aan moesten en wisten dat we het bij God neer moesten leggen. Maar ook nu leefde het een beetje op de achtergrond. Wel altijd in ons achterhoofd, maar het leefde nog niet echt. Tot..... dit jaar juni... we werden beiden weer op deze profetie gewezen en dat het NU de tijd was om te gaan wandelen in onze bestemming, om te gaan ontdekken wat God nu echt van ons wilt. We konden ook nu niet meer doen dan het aan God terug geven, so we did!!! We zeiden tegen God: Heer als dit Uw plan met ons is, hier zijn wij... laat het ons maar zien, bevestig ons maar, leid ons, kneed ons, vorm ons...doe maar!!! We spraken uit naar God dat wij in januari 2020 12,5 jaar getrouwd zijn en wij dan met z'n twee naar Pennsylvania zouden gaan om te ontdekken of dit is wat God van ons wil, maar ook wat God van ons wil. Dat God voor die tijd maar tot ons moet spreken en bevestigen of dit juist is. Vanaf dat moment bevestigde God keer op keer dat wij moesten gaan. Al dachten we in het begin heel vaak dat het toeval was. Hij bevestigde op de meeste bijzonderste maar ook lachwekkende manieren..zo was het eerste wat ik tegen kwam bij het binnen lopen van de Primark een t shirt voor mannen waarop stond Pennsylvania en links ervan Philadelphia...

E9AA76AF-7645-4F29-AC50-0F30396F32DF

want ja allemaal leuk en aardig Pennsylvania, maar Pennsylvania is een staat, dan weet je nog niet waar je heen moet, welke plek God ons wil hebben. Zo zagen we de dagen die erna naderde alleen maar aanwijzingen dat wij naar Philadelphia moesten. Het hele Pennsylvania verhaal begon vorm te geven en in ons hart te leven. Als echtpaar maar ook los van elkaar. Iedere dag zijn wij hiermee bezig.
Nadat wij eenmaal hadden uitgesproken naar God: Here I am!! Toetste God ons ook, terug kijkend op onze zomervakantie in Frankrijk waar menig mens de handdoek allang in de ring had gegooid met de pech die wij hadden met de auto, hebben wij om elke situatie moeten lachen en hebben het ook iedere keer in Gods handen gelegd. Ik ( Stees) was op dat moment ook een boek aan het lezen over het horen van Gods stem, en er kwamen zo veel mooie getuigenissen voorbij dat ik op een gegeven moment tegen God zei: Oke Heer, hier zijn wij, in Frankrijk. Niemand die ik ken en niemand die ons kent. Spreek maar hier, bevestig ons maar! Here I am!! leid ons maar. And so He did!!! Ik ontving een telefoontje vanuit Miami over de inschrijving van de Green card...dit heb je nodig om in de US te kunnen wonen. Voordat wij vertrokken naar Frankrijk ontvingen wij via de app een linkje hierover. Op dat moment dachten wij; nouuu we kijken er wel naar als we terug zijn, het is niet geheel onbekend bij ons. Dus wetende nog nergens op te hebben gereageerd of geklikt te hebben, ontving ik toch dat telefoontje. De lieve mevrouw aan de andere kant van de lijn stelde ons wat vragen en later stelde ze on DE vraag; Waarom willen jullie naar de US. Tim legde het verhaal in het kort uit en de mevrouw raakte helemaal emotioneel ervan en gaf aan op dat moment nog niks voor ons te kunnen betekenen, maar als het zo ver is zij graag wil dat wij contact op zouden nemen met het nummer wat zij ons daarna heeft gegeven. We hingen op en dachten beiden: Oke wat gebeurde net en wauwww dit is bijzonder! Terug komend op het boek dat ik aan het lezen was, legde God mij ook op het hart om iedere situatie aan Hem te geven en Hij zal spreken. Er kwam een getuigenis in het boek voorbij van een moeder die heel erg door God bepaald werd om voor de motor van haar zoon te bidden. In het begin moest zij erom lachen en dacht dat dit niet Gods stem was, maar toch bleef het gevoel sterk. Ze zei nog tegen zichzelf, welke gek doet dit nou, maar om toch gehoorzaam te zijn, legde zij haar handen op de motor van haar zoon en bad voor zijn bescherming. Later op de avond deelde zij dit verhaal met haar man en samen hebben ze nog voor zijn bescherming gebeden. Toen het bijna middernacht was kwam hij met een paar vrienden thuis en het eerste wat zij zeiden was: we geloofden niet in een God, maar na vanavond wel!!! Jullie zoon heeft onmenselijke manoeuvres moeten uithalen om niet in een dodelijk ongeluk te belanden. Dit vond ik zo krachtig dat toen onze auto het begaf ik tegen Tim zei: we moeten voor de auto bidden en onze handen op de auto leggen... ( nu hoor ik Tim zeggen: als Stees zegt we...bedoeld ze JIJ) and so we did, incl de kinderen. Een voor een spraken zij een gebed uit en met ons hele gezin stonden we om de auto heen met onze handen op de auto. Vol vertrouwen stapte we in en ja....So He did!!! De auto starte.
De les die wij hier uit hebben kunnen halen uit ons hele avontuur met de auto op vakantie, is of wij daadwerkelijk op God vertrouwen en het ook echt menen als wij zeggen: Here i am!!

97992410-A262-47DF-9EB3-69DB3307527FC8C509C1-21A2-4393-BE11-0C008CA73C3B

Voor onze vakantie stapte er ook een man op mij af en het eerste wat hij met mij deelde was: Weet je waar ik gewoond heb?? In Pennsylvania...en jij weet waarom ik dit tegen je zeg!! Uhmmm ja denk het haast wel, maar toch denk je neeee hoe is dit mogelijk??!! De man deelde zijn reis en verhaal met mij en sprak heel duidelijk dat wij God om instructies moeten vragen!! En dat wij onze kinderen al moesten voorbereiden. Hij sprak woorden over ons uit dat wij gezonden worden om teams te versterken en relaties te herstellen. Bijzonder...vooral als je mij kent. Want om dit te kunnen doen, zal je relaties aan moeten gaan met mensen...het onbekende...Dus het eerste wat ik dacht was : Ohjeetje dan moet God toch echt wel mijn hart gaan veranderen om wat meer van het socializen van Tim te hebben. And so He did...de aankomende maanden heeft God mijn hart hierin voorbereid en bewerkt. Na aanleiding van dit woord zijn wij samen in gebed gegaan en hebben dit keer om instructies gebeden en ook tegen God gezegd: Oke dit is het plan, januari stappen wij het vliegtuig in met geen plan tot nu toe, en U moet maar mensen op ons af sturen! Laat ons zien welke datum wij moeten gaan en waar wij heen moeten. Zo ook de tickets, het ligt in Uw handen. And so He did... de datum waar wij sterk bij bepaald werden was 07 januari, dit is tevens ook echt de dag dat wij 12,5 jaar getrouwd zijn, maar ook een bijbels getal. Okeee dus 7 januari it is!!! Maar nu??? Enkele dagen ernaar was ik op Facebook aan het strollen en ik zag een kerk op mijn tijdlijn voorbij komen. Deze kerk trok mij meteen en liet mij niet los. Ik ging eens wat meer op onderzoek uit en deelde het ook met Tim...en ja hoor deze kerk lag in Pennsylvania, Lancaster om precies te zijn. Zo zag ik ook enkele connecties via via. Beiden gingen we al van deze kerk houden op een of andere manier en wisten dat wij hier heen moeten!!! Waarom??? Daar hebben wij nog geen antwoord op. Maar dat zou zomaar ineens kunnen veranderen. Dus zo gingen wij ook ons speurwerk doen, Lancaster....ja waar ligt dat nu precies dan? nouuuuu niet zo gek ver van Philadelphia af....Tim is begonnen om een bord thuis te maken waar alle lijntjes, alle woorden, alle teksten, alle beelden op terug te zien zijn om zo het grote plaatje te kunnen zien, en iedere keer wordt deze aangevuld. De weken hierop volgend raken wij met verschillende mensen aan de praat en met sommige hiervan deelden wij ons verhaal en blijkt dat hij/zij ook in Pennsylvania hebben gewoond of connecties hebben...Oke Heer het is nu wel heeeeel duidelijk dat wij moeten gaan!!!
Maar onze kinderen dan?? Die moesten we voorbereiden. Ergens net voor de zomervakantie hebben wij het verhaal al eens met hen gedeeld, en toen was het toch wel moeilijk voor ze. Nu hebben wij zelf bijna geen voorbereiding hoeven doen, als je het aan hun vraagt wonen we er al bijna, op school delen de jongste kinderen al dat wij gaan verhuizen en dat we zelfs al hebben ingepakt ( wat nog niet zo is). Onze oudste wilde totaal niet gaan omdat hij dan ook zijn vriendjes moet gaan missen, wat ook heel begrijpelijk is, maar God heeft ook zijn hart voorbereid en bewerkt dat hij heeft geleerd dat vrienden komen en gaan vooral nu, en hij er nu niet verdrietig meer om wordt en er zelfs in mee gaat en er stiekem toch wel naar uitziet.
De weken die er op volgen raak ik een beetje ongeduldig dat ik zelfs op een gegeven moment tegen Tim zei: Het duurt nog maar 4 weken en we hebben nog niks behalve een datum, maar de datum is misschien ook helemaal niet juist want mijn vader had aangegeven dan niet te kunnen, een week later was geen probleem, verlof aangevraagd maar wisten niet of dit goedgekeurd kon worden omdat buiten tim en mij om er niemand anders van het vaste team is, het geld voor de tickets waren er nog niet... ik wist even niet meer hoe of wat en of we wel goed zaten. Vlak daarvoor las ik een bijbelgedeelte over standvastig blijven, en diezelfde tekst stuurde Tim mij als antwoord hierop terug. Waardoor ik er weer door werd bepaald standvastig te blijven en het in Zijn handen te leggen. Mijn vader stuurde mij die avond nog een filmpje door over JUST JUMP!!

288CB09D-0FDC-469E-A82E-70231D6E1CC4

God legde Tim op het hart om een dag van vasten te nemen and so he did. Maandag, de dag erna had Tim zijn dag van vasten. Het ging in het begin goed, maar hoe later op de dag hoe zwaarder hij het kreeg, tot migraine aan toe, maar dit was wat God van hem vroeg, ook zijn standvastigheid hierin. He did it!
Woensdag avond ontvingen wij een appje of wij in staat waren om even gezamenlijk te bellen... oke...what did we do???? Wij gingen de gang op en belden.... Ja Tim en Stees ik moet jullie een schop onder jullie kont geven!!! Jullie verlof is bij deze goedgekeurd en de toezegging van de vliegtickets komen erbij .......WHATTTTTTTTTTTT??????? Diezelfde avond zijn wij naar mijn ouders gegaan om te vragen waarom mijn vader die week niet kan oppassen.... Ja zegt hij ik ben dan zelf in Amerika voor een conferentie... Nee pap, dat ben je niet!!! Geloof me nou maar. Nu was het zo dat mijn vader nog een aanvraag moest doen voor de toezegging en vliegticket. Hij zou hier de vrijdag of de maandag antwoord op verwachten. In geloof sprak ik uit dat het niet doorgaat, dat hij niet zal gaan die week!!! Kon niet anders, God had ons al tot hier gebracht... Vrijdags appte ik hem met de vraag of hij al wat had gehoord, nee dat had hij niet.
Zondag wordt ik wakker en ik zie dat ik een vervolgverzoek heb op mijn instagram, ik klik erop en zie dat dit een kerk is die mij wil volgen....en ja een kerk in Pennsylvania!!! De dag erna, de maandag wordt ik wakker met een vervolgverzoek ook op instagram van een of ander bedrijf, ik kijk ernaar en zie dat het een bedrijf is dat huizen bouwt en tuinen aanlegt...in Pennsylvania...... Ik vertrek naar mijn werk en krijg later een appje van mijn vader waarin staat: Kijk jij blij!!! De hele conferentie waar hij naar toe zal gaan is 2 maanden verschoven..... Dit is geen toeval meer!!! Verlof:Check geld voor tickets:Check oppas:Check!!! De vrijdag opvolgend willen wij onze vliegtickets boeken en blijken de tickets buiten ons budget te zijn....oke het is nu niet de tijd!!! De ochtend erop opnieuw gekeken en wat blijkt, we besparen ons €500 op wat wij hadden berekend!!!! En vanaf nu zoals tim zegt is het net een tellsell reclame...het wordt alleen maar beter!!! En om jullie warm te houden en boeiend laat ik dit verhaal aan Tim over om te delen..... soooo dus stay tuned en houdt onze blog in de gaten voor meer!!!!

Liefs Tim en Stees

1. Monique:
    3 januari 2020
    Wauw!! BBBTK x m
  2. Cynthia Martherus:
    6 januari 2020
    Wooooow soooo awesome...ik bid mee voor jullie en voor nu enjoyyyy what God has in store. And wishin you travelling mercy
  3. Rose:
    6 januari 2020
    Goede reis schatten, het wordt vast prachtig🤗