God Continues

6 januari 2020 - Heerlen, Nederland

Zoals Steesje al schreef bespaarde we ons dus 500 euro t.o.v. wat we gebudgetteerd hadden. Mooi man. We hadden God gebeden dat Hij in alles moest voorzien en technisch gezien... hadden we nu ook genoeg voor vervoer en verblijf in Pennsylvania. Maar dat is nog niet alles!! (ja hier komt die tell sell reclame). Op de maandag krijg ik een email van Tix dat de stoel reservaties voor de terug vlucht allemaal waren geannuleerd (Ja mijn vrouw wilde perse naast mij zitten en daar hebben we dan maar voor betaald). De vlucht ging gewoon door, maar het bedrag van €186 wat we hier voor hadden betaald zou worden terug geboekt en dan moesten we zelf de stoelen via United Airlines boeken. Nou prima... Woensdag geld ontvangen, donderdag naar de website van United en daar de stoelen geboekt... GRATIS!. Maar dat is nog niet alles !! Ik zag dat de stoelen voor de terug vlucht ook nog niet waren gereserveerd. Deze gereserveerd ... GRATIS!! TIX mailtje gestuurd, we krijgen nog €101 terug. Maar dat is nog niet alles!! En nu wordt het wat vreemd, op de maandag erop krijgen we een bedrag van ... 186 terug gestort.. Wacht dit hadden we al ontvangen. We moesten €101 terug krijgen. Dit is 85 euro te veel... Oke, eerlijkheid duurt het langs. Mailtje naar Tix. Aangegeven dat we te veel hadden ontvangen. Maar dat is nog niet alles!! De dag erna krijgen we nog eens €101 terug gestort. We hadden nu al €186 te veel gekregen. Maar dat is nog niet alles!! de dag erna een mailtje dat alle betalingen zijn gedaan en dat het goed zo is... Tjah... Nou we parkeren die extra €186 wel voor de zekerheid, maar wij hebben onze plicht gedaan.

Maandag de 23ste kregen we een bijzonder beeld van de dame die ons ooit de profetie heeft gegeven.
We zouden in de trein een man met een wit gelaat tegen over ons hebben zitten en die zou ons aanspreken en zo zouden we in contact raken met elkaar en en en ... Ooit een boek gaan schrijven waarin we alle details gaan vermelden. Bijzonder woord igg waar we later nog op terug gaan komen zodra we die man gesproken hebben, want ik geloof dat God spreekt via mensen en dat wij deze man dus gaan ontmoeten.

Op kerstavond kregen we een ontzettend onverwachte git van €500 voor onze reis naar Pennsylvania... een Gift die ik niet had zien aankomen en waar we ontzettend dankbaar voor zijn! Een bijzondere gift. Waarom, van wie en hoe ga ik echt ooit in een boek uitleggen!!

We hadden nog niets vernomen van Worship Center na onze mail eind november. Op vrijdag de 27ste maar weer eens een mailtje gestuurd met de vraag of ze ons konden ontvangen. We zouden graag met hun een kop koffie drinken om elkaar beter te leren kennen en zo ons netwerk daar uit te breiden. God legde ons ook echt op het hart dat we dit moesten doen. Mailtje gestuurd... BOUNCE!! Mail kwam niet aan en kwam gelijk terug als zijnde dat hij niet verstuurd kon worden. hmm.. vreemd... Inbox afspitten en ja hoor ook de eerste mail was nooit aangekomen. Heel bizar want ik ben een tel freak en zou dat mailtje zeker weten moeten hebben gezien. Enfin, dan maar via andere routes proberen in contact te komen. Eindelijk hadden we de bevestiging via FB dat ze ons bericht hadden ontvangen en dat het naar de juiste Pastor zou worden door gezet. De week erop zijn we dan ook in mail contact gekomen met de Assistent van Pastor Matt en nu zijn we aan het wachten op antwoord of ze ons willen / kunnen ontvangen. Er werd de vraag gesteld, "What do you want to meet about?". Jah... Dat is een goede vraag.. Wat weten we zelf ook niet. God heeft ons op het hart gelegd dat we met die kerk contact moeten leggen dus ja, daarom! Later die avond sprak God tot me via de bijbel. Hij gaf me de volgende tekst uit Lucas 9:5-6 " Als ze jullie niet willen ontvangen, schud dan het stof van je voeten ten teken dat je niets meer met hen te maken wilt hebben.' Ze gingen op weg en trokken van de ene plaats naar de andere, terwijl ze het goede nieuws verkondigden en overal zieken genazen". En dat gaan we ook zeker doen.

Maar waar God bezig is ligt de duivel op de loer. Vrijdag 3 januari ging ik even op en neer naar Roermond mijn schoenen ruilen. Mijn hak was los gegaan en dat zou niet mogen bij deze schoenen. Bij de terug weg rijd ik over de Flyover brug in Urmond en vlieg daar onder aan de brug met 110 km/h de bocht uit... Ja ik weet advies snelheid 70Km/h, maar al 100 keer daar gereden met nog wel een hogere snelheid. Nooit problemen en net nu, net een paar dagen voor vertrek, met de auto waar we mee naar A'dam gaan, vlieg ik daar uit de bocht. Sage in de passagiers stoel, op een zitje in de riem en ook ik uiteraard in de riem. We spinnen 2 keer rond, piepende banden, knal bam pats tegen de vangrail.... Auto RIP...

IMG_5776 IMG_5775 IMG_5774

Ik keek naar Sage en met haar was alles in orde. Geen Airbags die ontploft waren, geen andere auto's betrokken. Niks aan de hand. Met mij ook alles goed. Het zag er goed uit. Behalve dat de auto flinke schade had. Ik stond verkeerd om op de vlucht strook. "Als de motor nog maar start", dacht ik. Dan kon ik tenminste keren op de weg, want dit was levens gevaarlijk. Ik starte te motor... Yes die doet het. Rustig draaide ik van de vluchtstrook de eerste rijbaan op zodra de weg vrij was. GRRrrrrrrsssddfdfrr... Links achter een geknars, maar ik kon de draai maken. Auto langs de vangrail, hesje aan en schade opnemen. Sage bleef verbaasd om zich heen kijken en snapte er niks van. "Ja schat dat reuze rad in roermond was toch op de kermis? Nou dit was de achtbaan." Ze keek wat raar alsof ze snapte dat ik van nervositeit rare opmerkingen ging maken. Links achter was de wiel kast ingeklapt en kwam tegen de band aan. Een millimeter verder en de ijzeren punt die ontstaan was in de kast zou de band aan stukken hebben gereten, maar dat was gelukkig niet aan de orde. Bumper eraf getrokken, Wiel kast met de hand een beetje naar achter gebogen en zo gekeken of ik rustig de autobaan af zou kunnen. En dat ging. Bij de afrit Geleen eraf, geparkeerd op de carpool parking en aangebeld bij het eerste beste huis wat ik zag om gereedschap te halen. Mijn doel was zorgen dat ik met de auto naar huis kon (ik moest ook nog eens werken om 15:00 en dit gebeurde om 12:35. Wachten op een sleep wagen was geen optie). Hamer, schroeven draaier en een ijzerzaadje klaarde het klusje en zo kon ik naar huis. Maar nu... nu moest ik het slechte nieuws nog aan de eigenaresse van de auto brengen (Tante Carla). Met lood in de schoenen naar haar toe en de situatie uitgelegd. Ze nam het goed op. Zoals begonnen in dit stuk, waar God bezig is ligt de duivel op de loer. Hier wilde hij ons van ons voetstuk af brengen, maar dat is niet gelukt. God beschermde mij en Sage zo in dat ongeluk! Onbeschrijfelijke. De auto had moeten vliegen en op zijn kant moeten gaan maar dat gebeurde niet. God is goed! Amen!!

Andere auto is inmiddels geregeld en vervoer naar A'dam is gefixt. Net als je denkt, wat een week. Krijg ik zondag avond een berichtje van een nummer wat ik niet ken met een naam die me in eerste instantie niks zei. Bij het zien van de foto herkende ik de persoon. Ik kon hem van de kerk. Paar keer met hem gesproken en ik wist dat ik met de kerst dienst aan hem ons verhaal verteld had. Hij vroeg me hoe het ging en of ik al druk bezig was met de voorbereidingen. Daarna gaf hij aan dat hij het op het hart had om ons een gift te geven... Wauw... Een onverwachte gift. We hebben al in overvloed mogen ontvangen dus dit was echt bijzonder. "Stuur me even een tikkie van ... €250..." :zei hij! Ik was sprakeloos en kon wel huilen te gelijkertijd (stiekem heb ik ook wel een traantje gelaten). Ik snapte niet waar we dit aan verdiend hadden. Tegelijkertijd hoorde ik God zeggen, je hoeft het niet te verdienen. Ik zorg voor je. Ik kreeg wel gelijk op het hart dat we dit mogen gaan gebruiken voor mensen in nood in PA, dus ik ben eens benieuwd wat God in Petto heeft voor ons.

Zondag avond laat kwam Stacy thuis van werk en hebben we nog een laatste poging getracht om contact te leggen met mensen uit Lancaster. Eerder die week lag mijn schoonvader wakker en vroeg zich af of hij daar mensen kon. Hij keek op zijn FB account en ja hoor hij kon 1 iemand. Een voorganger uit Lancaster. Pieter stuurde hem een bericht of hij misschien iets kon betekenen voor Stacy en mijzelf. De man reageerde vrij snel en gaf hem 2 namen door van mensen die wellicht iets voor ons kunnen betekenen. Hijzelf is momenteel in California bezig met de start van een nieuwe kerk. En zo hebben we de personen in kwestie een bericht via FB gestuurd met de vraag of ze met ons willen afspreken, maar vooral of ze dit ook bij God willen neerleggen en toetsen of deze ontmoeting moet gaan plaats vinden.

En zo zitten we dan op de vooravond van ons vertrek naar Pennsylvania. Het plan is vanuit Philadelphia naar Lancaster te gaan... And the rest is up to God. Maar zoals de titel van Stacy haar eerste blog luidde, So He did, en de titel van mijn blog luid, God Continues, geloof ik dat God ons blijft leiden naar mensen en plekken die we moeten gaan bezoeken, ontmoeten en mogen zegenen in overvloed. Verhuizen- Kerk - Pennsylvania.... And so the journey begins!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tessie Crombach:
    7 januari 2020
    Waow wat een verhaal! Ik wens jullie heel veel succes maar vooral veel liefde op jullie zoektocht! En geniet van elk moment! Dit wordt een hele bijzondere reis! Alleen niet meer zo snel door/uit de bocht vliegen!😘
  2. Monique:
    7 januari 2020